Dolphin Bay – stille strand i Thailand

Endelig skulle jeg til Thailand for at besøge en af mine dejlige venner, der tog en stor beslutning for 1 år siden. Hun rykkede teltpælene op og flyttede til Thailand, hvor hun nu arbejder for The Beach Village Resort. Jeg havde en uge sammen med hende, hvor jeg boede på resortet og så området via […]

6 dages Express tur til Thailand

20 år, så lang tid var der gået, siden jeg sidst havde været i Sydthailand. Det var faktisk der, mit ”nye liv” startede, på min jordomrejse der varede 1 år. Jeg huskede stadig Phi Phi Island som den absolutte smukkeste paradis ø, der nogen sinde havde og har set. Hvordan ville gensynet blive efter masseturismen, […]

På cykel gennem et ukendt Bangkok

Efter flere besøg i Bangkok fik jeg endelig taget mig sammen til at opleve Bangkok fra en cykel. Umiddelbart lyder det som en selvmordsaktion, men det var slet ikke tilfældet. Bangkok har områder, der faktisk oser af landlig idyl. Cykelturen var én ud af fire, som dette firma (Bangkok Biking) tilbød. Den blev kaldt The […]

Nordthailand på første klasse

Denne tur til Nordthailand og Den Gyldne Trekant, var noget anderledes i forhold til når jeg selv rejser. Normalt tager jeg bare af sted med en flybillet, min rygsæk og måske den første nat booket. Her blev alt serveret på et sølvfad. Jeg skulle bare sørge for at vækkeuret vækkede mig, så jeg havde tid […]

Royal Orchid Sheraton Hotel i Bangkok

Selvom jeg rejser som Backpacker, er det nu skønt med lidt luksus i ny og næ. Jeg var heldig at få et godt tilbud på en ankomstpakke til Bangkok med lufthavnstransfer og to overnatninger på det 5-stjernede Royal Orchid Sheraton Hotel & Towers inkl. Morgenmadsbuffet (en af Bangkoks bedste). Dørmanden kiggede lidt på os da […]

Shangri-La Hotel i Bangkok

Når du rejser til Thailand eller Østen i det hele taget, kan du opleve luksus i særklasse, til en pris hvor de fleste kan være med. Jeg selv oplevede 5-stjernede luksus på det imponerende Shangri-La Hotel i Bangkok. Jeg havde valgt at gemme 2 overnatninger på vej hjem efter 14 dage i Cambodja og Thailand […]

Trekking omkring Mae Hong Son

Så går turen til Mae Hong Son i det nordlige Thailand. Jeg rejser med min gode kammerat og navnebror, men kalder ham AP. Vi rejste første gang til Thailand i 1991, hvor vi var på den ”obligatoriske” trekkingtur omkring Chiang Mai. Denne gang tager vi udgangspunkt i Mae Hong Son ca. 300 km nordøst for […]

2 dage i Ayutthaya

Jeg har været utallige gange i Bangkok, så på denne rejse måtte det være på tide at kigge nærmere på den gamle kongeby, Ayutthaya. Det var Thailands hovedstad tilbage i 1350-1767. Ayutthaya ligger knap 100 nord for Bangkok. Du kan komme dertil på arrangerede dagsudflugter, men hvorfor ikke selv tage toget dertil og oplev byen […]

Bangkok og Khaosan Road

Bangkok var i sin tid mit første møde med ”Østens mystik”. Det har sikkert også været skyld i min begejstring af byen. Der er så meget at se på, og for hver gang jeg sætter mine ben i denne puslerende storby, er der sket så utroligt meget. Der bygges og renoveres til den store guldmedalje. […]

Koh Samet – hvis du trænger til strand og sol

Du behøver faktisk ikke tage særligt langt væk fra Bangkoks hektiske tempo, før du står på en pragtfuld bountyø Koh Samet. Øen er som taget ud fra et stort postkort og ligger alligevel kun nogle få timers kørsel sydøst for Bangkok. Du kan hoppe på en af de utallige minibusser, der konstant kører fra Khao […]