Mallorca – nye oplevelser

Så gik turen igen til Mallorca – denne gang med min kæreste. Vi havde små 5 dage og startede med en sen overnatning lige syd for lufthavnen, hvorefter vi kørte til Banyalbufar på vestkysten efter et lille stop i bjergene. Efter 2 skønne dage med vandring, afslapning og god mad fortsatte vi nordpå til byen Cala […]

Østrig – et dejligt gensyn

Østrig – et dejligt gensyn Jeg kan huske min første udenlandsferie med min mor da jeg var 11 år…den gik til Wörgl i Østrig og den blev efterfulgt af nogle rejser til St. Johan. Det ture vækker som glade minder, så det var med stor forventning jeg skulle tilbage. Denne gang med min kæreste og […]

Toscana – et sandt mesterværk

Toscana har jeg altid været i min bevidsthed. Det har været billeder fra de mange smukke bølgende landskaber og de små fæstningsbyer på høje bakketoppe og ikke mindst vinmarkerne. Det måtte der gøres noget ved, så jeg inviterede min kæreste på en kør-selv-ferie fra Bologna og gennem Toscana med 3 nætter på det super smukke […]

Ronda, Gibraltar og Malaga om foråret

Denne gang gik rejsen mod Malaga og på mini kør-selv-ferie til Ronda og Gibraltar. Ronda kom på tale, da jeg for år tilbage havde set nogle billeder af “den nye bro” over en dyb kløft fra den nye bydel til den gamle…et fantastisk syn. Billederne levede op til virkeligheden. Gibraltar har jeg altid været nysgerrig […]

Trondheim – en weekend i efteråret

Hvorfor ikke prøve en “storby”, hvor man ikke skal spænde rundt for at se utallige seværdigheder og nå en masse, så man  trænger til en ferie når man kommer hjem. Jeg tog chancen med min kæreste og tog til Trondheim. Formål…slappe af, gå nogle ture, drikke et glas rødvin på værelset, læse en bog og […]

Det vestlige Irland

Det vestlige Irland 2016

Familieferie på Mallorca

Mallorca 2016 SÅ skulle jeg på min første familierejse – altså med kæreste, børn og svigermekanikken…jeg var spændt. MEN hold da op en forrygende tur det blev. Her kan du se lidt af de område vi oplevede.

Tilbage til Krakow og Zakopane

Tilbage til Krakow, Zakopane og og Tatra bjergene

Charmerende Wales

Sommeren 2015 bød på en kør-selv-ferie i Wales med start fra Manchester. Vi kørte rundt i Snowdonia og oplevede et smukt vekslende landskab med hyggelige byer, vandfald og dejlige mennesker. Her er lidt hvad vi opplevede på 6 dage.

Nice in Nice

Så blev det forår og rejsen står på Nice og den lille fæstningsby, Saint Paul de Vence omkring 25 km nord for Nice. Vejrguderne var med os. Det er starten af april og solen skinner fra en klar blå himmel. Vi ankommer til Toile Blanche, et pragtfuldt lille boutique hotel, drevet at et yngere par, […]