Royal Orchid Sheraton Hotel i Bangkok

Selvom jeg rejser som Backpacker, er det nu skønt med lidt luksus i ny og næ. Jeg var heldig at få et godt tilbud på en ankomstpakke til Bangkok med lufthavnstransfer og to overnatninger på det 5-stjernede Royal Orchid Sheraton Hotel & Towers inkl. Morgenmadsbuffet (en af Bangkoks bedste).

Dørmanden kiggede lidt på os da vi ankom til Royal Orchid Sheraton Hotel & Towers efter en lang flyvetur fra Danmark. Men et smil og han løsnede op og viste os hvorfor Thailand beskrives som ”Smilets Land”. Vi blev hurtigt anvist til vores værelse på en af de øverste etager. Vi var heldige at det var med udsigt ud over Chao Phraya floden der går gennem Bangkok.

Værelserne var virkelig pæne og flot indrettede med alle de faciliteter et 4-5-stjernede hotel bør have. Vi var godt trætte så vi smed rygsækken på sengen og fandt badetøjet frem, for vi havde fået øje på den pragtfulde swimmingpool der lå i haven blandt store palmer. Der var også en bar ved poolen, så vi bestilte en iskold øl og skålede på en god rejse. Vi tog et par timer på øjet inden vi begav os ud i Bangkoks livlige trafik.

Næste morgen fandt vi ud af hvorfor rygtet siger at der på Royal Orchid Sheraton Hotel & Towers serveres en af de bedste morgenmadsbuffeter i Bangkok. Det var et overflødigshorn uden lige, så jeg vil ikke begynde at remse det hele op her. Jeg vil nøjes med at sige jeg var oppe og hente forsyninger 3 gange, med noget forskelligt på tallerkenen hver gang. Vi sad der 1½ time og nød maden og udsigten til trafikken på Chao Phraya floden.

Kolde facts om Royal Orchid Sheraton:
Royal Orchid Sheraton Hotel and Towers ligger ud til Chao Phraya floden, så du har nem transport med din egen longtailbåd eller færge, til flere store seværdigheder. I området ligger der også flere gode spisesteder og forretninger. Det populære Skytrain ligger ca. 10 min. gang fra hotellet, så du kan nemt komme ud til de mange store shoppingcentre, der frister med alt mellem himmel og jord.